Magamról

Saját fotó
Pest megye, Hungary
Csipkekészítés, szabás-varrás, sütés-főzés.... csupa olyan dolgok, amiket egy "rendes" háziasszony csinál

2012. július 1., vasárnap

Zöldséges szendvicskrém

Ilyen típusú szendvicskrémeket sokfelé lehet készen kapni, általában bruschetta néven.
Persze a konzervesített zöldségnek nem sok köze van az eredetihez, már csak azért sem, mert az tulajdonképpen egy pirítós kenyér, különféle "nyers" feltétekkel.
Most viszont tele volt a hűtőm maradék zöldséggel, nem akartam, hogy megromoljon, ezért gyorsan megfőztem. Remek nyári reggeli, előétel vagy vacsora válik belőle.


Hozzávalók:
1 nagyon nagy fej hagyma
4-5 db közepes gombafej
1 db piros kaliforniai paprika
1 db sárga kaliforniai paprika
5 db paradicsom
1,5 db padlizsán
1 db közepes zukkini
maradék olajbogyó
1 fej fokhagyma
bazsalikom ( szárított vagy friss )

bors
olívaolaj


Az olajon megfuttatott hagymához a gombával kezdve hozzáadtam az apró kockára vágott zöldségeket, legutoljára a padlizsánt és zukkinit. Fűszereztem, üvegbe töltöttem, olíva olajat töltöttem a tetejére, lezártam és felraktam a polcra.
Nem áll el túl sokáig, hiszen nincsen benne tartósítószer és elég leveses is.
Az én adagom egy fél literes és három 0,25 literes üveget töltött meg. Ez egy 10-15 fős vendégség alatt simán elfogy, a kis üveges adag egy öt tagú családnak  egy étkezésre elegendő.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése