Magamról

Saját fotó
Pest megye, Hungary
Csipkekészítés, szabás-varrás, sütés-főzés.... csupa olyan dolgok, amiket egy "rendes" háziasszony csinál

2013. május 17., péntek

Töltött hús sárga töltelékkel

Minden nap főzök, mégis ritkán jutok el addig, hogy lefotózzam és közzétegyem az étkeket.
Most viszont sikerült lencsevégre kapni a vasárnapi menü fő attrakcióját, a sárga töltelékkel töltött dagadót.

Úgy kezdődik minden, mint bármely más töltött dagadónál: hentes, felszúrás, sózás, borsozás, pihentetés.
A töltelék is hasonló a köznapi, kenyér alapú változathoz, azonban a fűszerezés miatt a végeredmény mégiscsak eléggé különleges.

5 személyre készítettem a húst, ezért egy kb. 1,5 kg-os darabot vásároltam.
A töltelékhez 2 db száraz német zsemlét beáztattam, majd amikor mindenhol jól átázott, kinyomkodtam.
Került bele 2 tojás, 1 evőkanál dijoni mustár, só, egy teáskanálnyi Raas-el hanout fűszerkeverék, 15 dkg házi tehénsajt reszelve, és egy púpozott evőkanál zsemlemorzsa, mert szeretem, ha a tölteléket is lehet szeletelni és nem folyik szét :)))
Kézzel jól összekevertem, betöltöttem a húsba, a hús nyitott száját szépen bevarrtam.
A fedős tepsim aljába 3 evőkanálnyi oliva olajat locsoltam, rátettem a húst, mellé sok paradicsomot és paprikát dobtam, és egy kis pórét valamint néhány gerezd fokhagymát is.
2 dl vizet öntöttem alá, lefedtem és 180 fokon 1,5 órán át sütöttem. 1 órán keresztül hozzá sem kell nyúlni, utána kétszer meglocsoltam a levével, hogy ne száradjon ki a teteje.
Gyönyörű pirosra sült.

Hagytam kissé kihűlni, és csak azután szeleteltem, mert sokkal könnyebb, mint forrón.

Fejes ( tölgylevél ) salátával kínáltam, amelynek öntete egy bársonyos mustármártás lett:
dijoni mustárt, oliva olajat, egy kevés balzsamecetet, sóval és kevés cukorral simára kevertem, ezt csöpögtettem az alaposan megmosott tölgylevél salátára.

Mit mondjak, az utolsó morzsáig elfogyott!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése